11 Ocak 2008 Cuma

MAHLEPLİ KURABİYELERİMLE DÖNDÜM


















Merhaba

Ne kadar uzun zaman olmuş bişeyler yazmayalı bloga. İnanın halen daha yazmaya vaktim yok ama bir kaçamak yapıp artık bugün bişeyler yazayım dedim. Çoğu arkadaşım nerelerde olduğumu bir yaramazlık olup olmadığını sormuş çok şükür iyim bir yaramazlık yok ancak yoğun işlerden dolayı ne kendime ne de bloga ayıracak zamanım olmadı. Bir önceki yazımda yazdığım sağlık problemim için geçmiş olsun dileklerinde ve önerilerde bulunan bütün arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Bir kez daha gördüm ki bu blog aleminde dostluklar sanal alemin sahta yüzüne yenik düşmemiş. Herkes gerçekden çok samimi ve dostane bana göre.
Lafı fazla uzatmadan mahlepli kurabiyelerimin tarifine geçeyim, tarif sevgili Müge' ye (HÜNERLİBAYANLAR) ait. Sitesinin adında belli kendisi hünerli mi hünerli bir arkadaşımız, sayfasından bir çok tarif aldım ama şimdiye ikisini anca deneyebildim. Zaten çoğunuz onu tanıyordur mutlaka ama bilmeyenler varsa buraya tıklayıp o müthiş lezzetleri görsün ve denesin. Ben kendimce ufak tefek değişiklikler yaptım tarifde, tatlı tuzlu arası kurabiye sevenler varsa mutlaka denesinler.


MAHLEPLİ KURABİYE

MALZEMELER
1 Su Bardağı Sıvı yağ (ayçiçek kullandım)
1 Su Bardağı (200 Gr.) Eritilmiş Margarin
1 Su Bardağı Süt
5 Tatlı Kaşığı Pudra Şekeri
1 Tatlı Kaşığı Tuz
2 Tatlı Kaşığı Mahlep
1 Paket Kabartma Tozu
1 Yumurta (beyazı hamura, sarısı kurabiyelerin üzerine)
Un (Aldığı Kadar)

NASIL MI YAPTIM ?
Sıvı malzemeleri karıştırma kabında kaşıkla iyice karıştırıyoruz. Toz malzemelerin hepsinide sırasıyla katıp elimizle hamurumuzu yoğurup üzerini kapatıp 15-20 dk.dinlendiriyoruz. Şekil verdikten sonra üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpip 170 C de 35-40 dk pişiriyoruz.


Afiyet olsun.....

8 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor,ellerine sağlık.


Umarım en kısa zamanda yoğunluğun geçer.


sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa blogspota geçmişsin yada ben yeni farkettim:)
ben blogcudan hep bakıyordum sana ve her yorum yapmak istediğimde üyelik istiyordu benden:(
sevindim şimdi yorum yazabildiğime
hele bu mahlepliler için yazıcaktım gene üyelik deyince yanda görünce mesaj yerini yazdım hemen.
ellerine sağlık bunlar nefis olmuş ve buraya geçmenede çok sevindim.

inci dedi ki...

canımın içi ben de bugün yaptım mahlepli...ama ne zaman yayınlarım bilmiyorum:))ellerine sağlık...elimde çayımla geziyorum...sevgiler....

hdidem95 dedi ki...

canım kurabiyelerin süper olmuş ellerine sağlık sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

bayılırm mahlepli kurabiyelere ellerine sağlık hoş geldin baay

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim ellerine sağlık nefis görunuyor.

nerelerdesin öptum..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımcım ellerine sağlık nefis olmuş nefisss..

öptümmmm

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Nagehan;
Kurabiyeleri denediğini bu gün tesadüfen gördüm. Beğenmene çok sevindim. Bizim evde bir klasik oldular artık, o kadar sık yapılıyorki. Ayrıca hakkımda söylediğin bu nazik ve güzel sözlerede cok ama çok memnun oldum. Çok teşekkür ederim.
Sevgiler.