29 Şubat 2008 Cuma

PARMAKLI POĞAÇALAR




Merhaba

Ömrümüzden bir hafta daha çabucak aktı gitti. Ay sonu işleri ile işyerinde bayağı yoğunuz, evde de bahara girerken ufak tefek işler birikmiş durumda.. Eee ara sırada eşimin iş seyahatleri nedeniyle anneme taşındığımız için evdeki işler birikip dağ oluyor, sonra gel gelebilirsen üstünden. Üstesinden gelmek için girişince de kollarım, bacaklarım ve ayaklarım S.O.S veriyor. Çalışan bir anne, eş, evlat olmak çok zormuş. İnsan bazen bekarlığını özlüyor sonra aklına evladı gelince herşeyin anlamsız olduğunu hep onun için yaşadığını düşünüp gülüyor dimi :)))
Dün akşam iş çıkışı eve gittim aslında aklımdan evde iş yapmak geçmiyordu ama babamızla konuştuk oğlum annannede uyuduğu için eve geç geleceklerdi. Bende fırsat bu diyip biraz temizlik işi falan yaptım, tabi bu arada akşam yemeği hazırladım. Ardından oğlum sever diye bu poğaçalar için hamur tuttum, arkasından birde kurabiye hamuru yaptım. Artık kim tutar beni :))) Eeee zaten bayanlar mutfağa girdimi çıkmak bilmez...Önce kurabiyeleri yaptım hamuru falan çok güzeldi ama aksilik ya kurabiyeleri fırına verdikden 15-20 dk sonra elektrikler gitti ve 1 saatden fazla gelmedi. Bu arada benim poğaçaların hamuru haddinden fazla mayalanarak rekor kırdı...Neyseki kurabiyeler kötü olmadı içi pişmişti ilerleyen günlerde onlarıda koyarım bloga inşallah. Poğaçaları bitirdiğimde saat 22.30 a geliyordu ve ben hala yemek yememiş bir vaziyetde onların başını bekledim. Sonunda tabağa yemeğimi koyup tv karşısına geçip perşembe akşamları izlediğim "Annem" dizisini izledim. Eeee bu akşamki senfoniyi bitirdik tarife geçelim dimi ama...

Tarif canım arkadaşım Nurcan & yenitadlar a ait. Valla ona hayranım, çok hamarat biri besbelli, hergün sitesinde yeni bir tarif ben onun hızına imkansız yetişemem. Canım bu güzel tarif için sana çok teşekkür ederim benim gibi tuzlu ve mayalı hamur yapmayı pek bilmeyenler için ideal mükemmel bir poğaça tarifi oldu.
Ayrıca P.D.Ç.S.-16 ya bu hafta ev sahibeliği yapan Sevgili Aynur & papatya68 arkadaşım banada davet göndermiş, nazik daveti için teşekkür ediyorum poğaçalarımı ona gönderiyorum...


PARMAKLI POĞAÇALAR




Malzemeler:

1 sb. ılık süt
1 sb.sıvı yağ
1 şişe maden suyu (Nurcan' ın tarifi 1 sb bard. ama ben yanlış okumuşum şişenin hepsini koydum)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaşmaya (ben pakmaya kullandım paketin üzerinde 42 gr yazıyordu)
2 yumurta (hamurun içinde yok, sarısı üzerine sürülecek ama ben bir dahaki sefere beyazları hamurun içine katıcam, ziyan olmasın diye)
Aldığı kadar un

İç malzemesi;

200 gr kadar ezilmiş beyaz peynir
1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
üzeri için susam

Yapılışı:

Hamur yoğurma kabına un hariç bütün malzemelerikoyup kaşıkla karıştırdım. Ununuda ilave edip, fazla sert olmayan bir hamur yaptım, mayalanmaya bıraktım. Sanırım mayalanması için bir saat yeterli benimki biraz fazla oldu. Mayalanan hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp tezgahın üzerinde elimle az açtım (çay tabağından büyük). Açtığım hamurların bir kenarına bıçak yardımıyla serçe parmak genişliğinde ve uzunluğunda 5-6 kesik yaptım, açtığım hamurların ortasına doğru peynirden koyup kesik olmayan tarafı hafifce üstüne kapattım ve kesik olan tarafı tek tek üzerine kapatıp, fırın kağıdı serili tepsiye dizdim. Bütün hamuru bu şekilde yapana dek poğaçalar tepside iyice mayalanıyor. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpip 200 C de ısınmış fırına verdim. Yaklaşık 30-40 dk sonra resimde gördüğünüz hale geldiler.

Afiyet olsun!!!!!

Oğlumda, babamızda, bende akşam birer tane yiyip öyle yattık, sabaha kadar dayanamadık valla :))))


Canlarım şimdilik hoşçakalın, güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle........

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Nagehan, gülüm sen ne zaman taşındın blogspota.......ben kaçırmışmıyım buraya taşınmanı..güle güle kullan diyeyim geç olmuş ama affet.ne bileyim blogcuda zannediyorum hala seni...ellerine sağlık pohaçalar güzele benziyo.ben hiç maden sulu bişey yapmadım.denersem bu tarif alacağım.
ha birde beni hamarat hatunların arasına dahil etmemişsin..hamarat değilmiyim yani..öpüyorum.
sebilay.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Nagehancım parmak poğaçaların çok tatlı olmuş:)
çok beğendim elelrine sağlık

mutlu haftasonları

EZGi :)) dedi ki...

canım pogaçalar harika görünüyor.ellerine saglık sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım benim yorgun argın gel evi temizle üstünede pasta poğaça yap.Kıyamam ben sana.Senin poğaçalarda maşallah ne güzel kabarmış.Mayalı poğaçaya maden suyu hiç denemedim güzel oluyor demekki.Ellerine kollarına sağlık canım ben bayıldımmm....ÖPTÜM...

Adsız dedi ki...

Ne güzel pişmiş parmaklı poğaçalar,canım çekti inan.Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

SELAM CANIM ÇOK TEŞEKKÜRLER TARİFİ ALDIM ELİNE SAĞLIK KATILIMIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER

hdidem95 dedi ki...

canım ne güzel olmuş bu poğacalar ellerine sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar canim,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım...süpperrrr...

leziz

ayşegül mutfakta dedi ki...

çok merak ettim sayfa açılana kadar kafamda daha değişik canlandı bu poğaça nsaıl acaba parmaklı derken baktım pofidik leziz bişey eline sağlık çok güzel yapmışsın
ayrıca blogspota hoşgeldin :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok değişik bir tarz olmuş:) Ellerine sağlık canım. İşlerinde kolaylıklar diliyorumm:)

Adsız dedi ki...

selam.pogacalar nefis görünüyor. ...elinize saglık.sevgiler.

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ne güzel olmus onlarin tipi öyle.eline saglik cok begendim,bende deneyecegim bu sekli.görüsmek üzere by by.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne tatlı olmuşlar yaa
harika görüntüsü.
ellerine sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ne kadar güzel olmuş poğaçaların canım ellerine sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık. nefis..


PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://fatostuncay.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Fatos Tuncay
Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
Tarifim: Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


SELAM VE SEVGİLERİMLE;
Fatos..:)
http://fatostuncay.blogcu.com/